Leeds matkailu

Joke: Eli siis olen hankkinut lippuni suoraan Leedsin nettisivujen kautta.
Itselläni on tuo International Membercard ja sillä saan hankittua liput kaikille. Lähettävät liput suoraan kotiin.
Nyt meitä on lähdössä viiden hengen rytmiryhmä. Ja olikohan isoimmassa porukassa kerran kahdeksan henkilöä..

Ymmärsinkö kysymyksen oikein? :)

Ymmärsit oikein, vaan minä ymmärsin (lyhyellä englannillani) nettisivun tekstin väärin ;-(

Virallisilta sivuilta pääsee samaan (mainitsemaani) osoitteeseen ja sieltä sain tilattua lippuni itse rekisteröitymällä.
Lähettävät liput kotiini.
Jos olisin halunnut, että menee myös brittiystäville suoraan postilaatikkoonsa, niin heidän olisi tullut rekisteröityä.

Mutta saanhan vietyä ne heille ;-)

Seurataanpa miten posti kulkee ja ennen kaikkea miten pelimme kulkee!

Joke
 
Tuossa on kyllä pieni ongelma noiden vieraspelien kanssa.
Memberinä saa vain yhden lipun vieraspeleihin. Eli jos haluaa mennä katsomaan vieraspeliä, niin kaikki lähtijät joutuvat olemaan jäseniä.

Esim. kun kävin katsomassa Lontoossa tuon Palace - Leeds -pelin, niin kirjauduin Palacen jäseneksi (0 eur) ja hankin kaksi lippua.
No sitten tosiaan istuin Palacen fanien keskellä ja hieman oli hankaluuksia tuuletella :)
Ja kun vieraskatsomoon ei saanut sitten ostettua lippuja. :(

Kyllä yhteen matsiin haluaisin vielä tällä kaudella lähteä.. Saa nähdä.
 
Seurataanpa miten posti kulkee
Joke

Kustihan polki talvisessa säässäkin reippaasti:
tilaus viime perjantaina ja postilaatikossa tänään, siis alle viikon.

Nyt enää se pelimme kulkeminen
Joke

Edit: Itse asiassa postileimassa näkyy olevan 20.2.2012, joten maanantaista torstaihin. Ei paha!
 
Nyt on sitten vihdoinkin minun vuoro  :)
Kuuden päivän retki, tarkoitus nähdä vähintään Hull ja Forest-matsit.
Liput puuttuu, mutta finskin lennot ja junaliput Manchesterista Leedsiin jo hommattu. Cosmopolitan-hotellissa tarkoitus majoittua.

Siinä kun on parikin välipäivää, olisiko vinkkejä niiden täytteeksi?
Onko kokemuksia noista stadium-toureista? Mitä eroa Stadium- ja Leeds United-tourilla? Entäpä tuo treenikeskus, Thorp Arch, onko nähtävää?
Entäpä jotain ihan muuta?

 
Itse poikkesin päiväseltään Yorkissa. Kaupunki kohtuullisen etäisyyden päässä ja junalla pääsee kätevästi. Historian havinaa vanhoine keskustoineen ja katedraaleineen.
 
Itse olen aina poikennut Sheffieldissä ostoksilla, eli paikallisessa ostoskekuksessa nimeltään Meadowhall.

Pidän sitä jopa parempana kuin Leedsistä löytyvää White Rose(?tjsp)-ostaria.
Ehkä saatan myös Sheffieldissä asuneena vetää vähän "himaan päin" tässä asiassa.  :D

Muuta nähtävää Sheffieldissä ei sitten olekkaan, jos ei yliopistoa ja "supertramia" tahdo nähdä :)
 
Itse olen aina poikennut Sheffieldissä ostoksilla, eli paikallisessa ostoskekuksessa nimeltään Meadowhall.
...
Muuta nähtävää Sheffieldissä ei sitten olekkaan, jos ei yliopistoa ja "supertramia" tahdo nähdä :)

Sheffieldistä:
Meadowhall on iso ostoskeskus niinkuin "mikä tahansa" iso ostoskeskus. Ellei ole taipuvainen shoppailuun, niin juostu läpi pian ;-)

Briteissä taitaa olla vielä kesä, joten kasvitieteellinen puutarha kasvihuoneineen (yksikkö!) on luonnon ystävälle tutustumisen arvoinen.

Jos keräilee esim. seurojen viirejä, niin Sheffieldissä löytyy parikin divariseuraa. Bramal Lanen tuliainenkin on kotonani.

Tämä ei ole  liian vakavissaan kirjoitettu....
 
Leedsistä löytyy ainakin Royal Armories-museo, joka oli ihan mukava paikka pistäytyä ihmettelemässä aseistusta. Ei sisäänpääsymaksua.
 
Muistan lukeneeni muutama vuosi sitten että Leedsin kupeessa oleva "Emmerdalen kylä" olisi auki turisteillekin.
Sarjahan lienee brittien vanhin sarja, abouttia 40-v. pyörinyt yhtäjaksoisesti.
Sarjassa näytteli mm. eräs Sheree Murphy joka on petturipelaajamme Harry Kewellin parempi puolisko.
 
[quote author=273A3F3F3A22262A3C4F0 link=1281950723/25#25 date=1345013311


Briteissä taitaa olla vielä kesä, joten kasvitieteellinen puutarha kasvihuoneineen (yksikkö!) on luonnon ystävälle tutustumisen arvoinen.

Tämän puutarhan muuten unohdin aivan täysin :) Se on todella vierailun arvoinen paikka!
 
Itellä tulee viimeisestä Leedsin reissusta - herranen aika  :'( - 7 vuotta tänä syksynä...kyllä tekisi mieli lähteä!

Vinkkejä: kaverin kanssa tuli tehtyä vuosia sitten kahden pelin reissu: la-aamuna kaupunkiin ja ke-aamuna kotia kohti.
Välipäivät meni Kirkstall Leisure Centressä, jossa oli iso leffa-teatteri, pubi ja hyviä ravintoloita.
 
Lähden katsomaan Leeds-Peterborough -pelin maaliskuussa. Onko muita liikkeellä?
 
Ei ole tänne tullut päivityksiä pitkään aikaan -
onko kukaan käynyt tällä kaudella paikan päällä tahi lähdössä?
 
Kyllä tuli B'ham-peli katsottua paikan päällä. Meininki edelleen ok ja paikallinen pubi todella täynnä asiantuntijoita. Paikalliset toivottivat uudelleen käymään jo puoliajalla (johdimme jo 3-0)... Finnish luck they said...
 
Reiluksi viikoksi sinne. Lauantaina vieraissa Blackburn, keskiviikkona kotona Wigan ja lauantaina Watford. Välipaloina sunnuntaina Hull-Liverpool ja tiistaina Wednesday-Leicester, kun KC Stadiumia tai Hillsboroughia ei ole vielä tullut nähtyä.

Viime reissu vuosi sitten pojan kanssa oli cup-kierroksen takia asiallisempi: neljä iltaa, neljä matsia. ManC-Leeds, ManU-Reading, Birm-SheffW ja Leeds-Blackpool.
 
Maaliskuussa menossa. Näen kaksi kotipeliä pitkän viikonlopun aikana - ellei cup sekoita suunnitelmaa.
 
Back
Top