Minä puolestaan ennen kauden alkua "simuloin" Leedsin sarjapelit ja sain lopputulemaksi
63 pistettä. Viime kaudella sillä oltaisiin sijoituttu
viidenneksi. Saas nähdä, kuinka lähelle päästään
Todellinen lopputulema 59 pistettä ja sarjasijoitus yhdeksäs. Kausi oli odotuksiini nähden siis pienoinen pettymys
Ei vaankaan, aivan huikeaahan tämä on. Ja tuolla aiemmin ylempänä listattujen meriittien lisäksi mainittakoon vielä, että kellotimme myös eniten tehtyjä maaleja nousijajoukkueena Valioliigan historiassa, sekä tappioton kotisaldo "kuutta suurta" vastaan.
"Ei huono", sanoisi eräskin Jorma.
Tästä kaudesta jäi kyllä pelottavan hyvä maku. Eihän meidän vielä näin pian pitänyt kolkutella europaikkoja. Miten ihmeessä tästä muka vielä parannetaan? Liian paljon liian pian? Miten paljon harmittaa, jos ensi kauden sijoituksemme onkin välillä 10-15? Itse olen sitä mieltä, että kunhan vain vältämme "SheffU:t" ja onnistumme tulevina parina kautena vakiinnuttamaan asemamme Premiership-joukkueena, niin se riittää mainiosti. Siitä sitten rakentamaan dynastiaa ja suunta kohti eurokenttiä. Sitä varten tosin tarvitsemme sitten jo hieman isomman pelaajaringin, tällä kaudella kun taisi rotaatiomme olla sarjan pienin. Vai oliko sittenkin toiseksi pienin, mutta joka tapauksessa... Ja se Bielsa. Hän toki hyvin suurella varmuudella jatkaa vielä ainakin yhden vuoden lisää, mutta entä sen jälkeen? Onko Bielsan jälkeen elämää?
Nuorisorinkikin meillä on kutkuttavan kova. Shackleton puhkeaa kukkaan hetkenä minä hyvänsä. Summerville piti U23:sissa vastustajan laitapakkeja pilkkanaan ja Drameh puolestaan laitureita. Greenwood, Huggins, Jenkins, Davis, Casey, Cresswell... Olisiko Gelhardtista jo jossain vaiheessa ensi kautta hyppäämään siksi keskikentän "puuttuvaksi palaseksi"? Siihen rooliin, missä Rodrigoa ja Robertsia ollaan kokeiltu vaihtelevalla menestyksellä. Rodrigo kun tässä loppukaudesta näytti, että hän on pelipaikaltaan vahva ysi. Ei mikään kasi, eikä edes kymppi. Mutta minnekäs se Bamford sitten hukattaisiin? Pidä siinä nyt sitten jompaakumpaa penkillä.
Ketä meidän edes tarvitsee ostaa? Kikolle korvaaja kakkoskassariksi ja kesän siirtoikkuna on siinä?
No ehkä sille Gjannillekin tarttis tehdä jotain. Joku £13M:n Tagliafico olisi kiva. Komppanian hevosmiehiltä kuulin. Ja Harrison lunastaa viimein itselle. No, toivottavasti sinnekin osastolle saadaan vielä supinaa ja säpinää. Pääsen sitten taas meikäläinenkin lempipuuhaani siirtospekulaatioiden pariin.