Itse toivoisin että tulisi joku hyvä toppari. Miten voi pärjätä jos puolustus vuotaa kuin seula.
Kyle Bartley nyt tää uusi mutta eipä ainakaan minulla ole enempää tietoa miten pelaa. Liam Cooper, hyvä vasuri mutta ei taida taso riittää.
Kisnorbo & Richard Naylor varmaan ainoat hyvät ja siitäkin jo varmaan 5 vuotta.
Eikö meillä tosiaan ole ollut parempia keskuspuolustajia viime vuosina???
Ai niin, nythän tuli se Ruotsin toivo. Pontus Jansson! Enpä muistanut kun ei ole ehtinyt vielä juuri kentälle.
Tuon kirjoitin tosiaan Elokuun lopussa.
Hyvin vastattiin huutooni.
Jansson on noussut nopeasti fanien suureksi suosikiksi. Peliesitykset ja asenne puhuvat puolestaan. Myös Bartley pelannut todella hyvin ja
tehnyt myös 2 maalia tällä kaudella.
Janssonin tulon jälkeen saldo:
Viimeiset 7 peliä, 5 voittoa, 2 tappiota ja maalit 8-4.
Tiukkoja pelejähän on ollut ja hyökkäyspelaamiseen tarvitaan lisää tehokkuutta. Mutta puolustuksen toimivuus antaa mahdollisuuden voittaa pelejä.
Erikoistilanteiden puolustaminen on edelleen ollut ilmeisen hankalaa mutta tämänkin uskoisin parantuvan jatkossa.
Myös yksi maali onnistuttiin tekemään kulmasta.
Kyllä minä uskon että tuo Janssonin asenne ja kovuus vaikuttaa koko joukkueseen, varmasti lisää kaikkien itseluottamusta kun siellä on
tuollainen kaveri joka ottaa pääpallot ja taklaa vastustajia tuohon tahtiin. Toppariparin varmuus myös parantaa tuota koko joukkueen
puolustuspeliä ja laitapuolustajat Taylor & Ayling pelanneet myös hyvin.
Monk on myös varmasti saanut haluamiaan asioita tuotua peliin. Oli kyllä ilmeisesti hyvin lähellä potkuja ennen kuin alkoi voittoja tulemaan.
Bridcutt vielä ollut loukkaantuneena, mutta O'Kane ja Phillips pelanneet hyvin.
Twitteristä löytyi seuraava tilasto:
Passing accuracy average for #LUFC central defenders this season: 83.3%
Jansson: 86.2 - Bartley: 82.4 - Cooper: 81.3
Compare with last season:
Bellusci: 69.7 - Cooper: 72.3 - Bamba: 79.0
Onhan tuo eteenpäin menoa!
Chrs Wood osunut myös jo 7 kertaa. Olen aina jostain syystä kuulunut miehen puolustelijoihin, toivotaan että parantaa entisestään viimeistelyään.
Pontus Jansson!!!!