O'Leary

Godar

New member
O'Leary pesee kätensä Leeds-sopasta!! :mad: :mad: :mad:

[QUOTE 0]
O'Leary Insists He Is Not To Blame For Leeds Fiasco

Blame lies in the boardroom  
02/09/2004. Former Leeds United boss David O'Leary has insisted he is not to blame for the financial crisis the Yorkshire club now finds itself in.

O'Leary spent heavily during his time at Elland road, during which he guided them to the semi-finals of the Champions League, but he is adamant that it isn't his fault.

He has stressed he only recommended the players for the club to buy and played no part in contract negotiations, while adds that he is bewildered at how the club now find themselves £80m in debt.

Leeds are three points adrift at the bottom of the table and were beaten by O'Leary's Aston Villa at the weekend.

"Let me tell you, the Leeds United manager at the time did not go in and tie up the chairman and demand that someone was signed," explained O'Leary.

"It didn't happen like that. They set the agenda. I have got the same agenda here at Aston Villa. I recommend, then it is up to the board.

"You would think that, with Allan Leighton overseeing Peter Ridsdale, we would have been all right. Did I negotiate a single contract? No. I nominated the players and they signed them.

"At Leeds, they structured all the money, not me. I would love to have someone answer a lot of questions.

"We had record gates, record sponsorships, cheques from the Champions League and the Uefa Cup semi-finals and I am just amazed at where it has all gone."

[/QUOTE]

Olen samaa mieltä O'Learyn kanssa, se on jonkun muun kuin managerin tehtävä hoitaa seuran raha-asioita, firman johdossa pitää olla porukkaa joka osaa sanoa ei. Manageri voi sitten keskittyä enemmän jalkapalloilullisiin asioihin.

Olen samaa mieltä O'Learyn kanssa, se on jonkun muun kuin managerin tehtävä hoitaa seuran raha-asioita, firman johdossa pitää olla porukkaa joka osaa sanoa ei. Manageri voi sitten keskittyä enemmän jalkapalloilullisiin asioihin.

Mielestäni managerin vastuu on suurempi kuin pelkkä valmentaminen. Raha-asiat kuuluu pohtia tarkoin johtokunnan kanssa ja virheistä täytyy oppia... Tosin en tiedä onko O'Leary ottanut neuvosta vaarin - tuskin!

O'Leary ei ole toki ainut epäonnistunut manageri, joten anteeksi voin antaa... :p

Kenenkähän kanssa minä olisin samaa mieltä ?

No, aiemminkin olen sanonut, etten syytä O'Learya fiaskostamme.

Managerin tehtävänä on käyttää hänelle uskottu rahamäärä mahdollisimman hyvin (hyviin pelaajiin). Toiset hankkivat ensin sen rahan ja/tai antavat osotovaltuudet.

Näin se taitaa olla muuallakin: Jos kotoisen veikkausliigan valmentajalle sanotaan "Saat xyz Ecua osotoihin", niin tuskin valmentajan tehtävänä on sanoa "mutta seuramme kantti ei sitä kestä"

Anteeksi vertaus PL - kotoinen veikkausliiga!

näin Joke tällä eräää

Managerin tehtävänä on käyttää hänelle uskottu rahamäärä mahdollisimman hyvin (hyviin pelaajiin).

Tai Seth Johnsonin siirto £7M ja palkka £37K, halvemmalla olisi saatu varmasti yhtä hyviä ankkureita ja pienemmällä palkalla... No mutta se siitä jossittelusta.... :(

Tätähän voi jatkaa kuinka kauan vaan, mutta faktoja harvalla on kuitenkaan tiedossa. Harva oikeasti tietää kuka ehdotti, vaati, sanktioi, neuvotteli kauppasummat ja palkat, mikä oli yleensä kenenkin rooli menneinä vuosina. Kaikki on kuitenkin parhaimmillaankin vain luulotietoa tai oletusta. Tosin niihinhän se lehdistökin tietonsa pohjaa.

Ainoa fakta on se että nyt ollaan syvällä suossa ja saa nähdä kuinka syvälle vielä upotaan. Koska aika juoksee eteenpäin, tulevaisuuteen sitä on vain katsottava.

Mun mielestä oli vaan hemmetin hienoa pelata Valenciaa vastaan CL semi-finaalissa, ja muistelen niitä aikoja lämmöllä.

Minun mielipide asiasta on, että tämän sopan keittäjiksi voidaan laskea "kaikki" sen aikaisen johtokunnan jäsenet! Toki mukana saattoi olla myös tuhlauksen vastustajia. Joten syyttävä sormi osoittaa puheenjohtajaan, itse pääjehuun!

Olivathan ne hienoja aikoja! Toivottavasti vielä jonain kauniina päivänä voimme ihailla Leedsiä CL:ssä...  :-/  Ja sellaista Leedsiä, jota ei ole rakennettu pelkällä velkarahalla.

Tai Seth Johnsonin siirto £7M ja palkka £37K, halvemmalla olisi saatu varmasti yhtä hyviä ankkureita ja pienemmällä palkalla... No mutta se siitä jossittelusta.... :(

Sethin palkkaneuvotteluthan on surullisen kuuluisat. Ridsdail oli vissiin ilmoittanut heti neuvotteluiden alussa, ettei suostu maksamaan £35K enempää viikossa kun seth poju itse odotteli palkan olevan £20K...

Itse olen kyllä O'Learyn puolella. Mies hoiti omat hommansa helvetin hyvin. Esim. David antoi tullessaan seuraan vastuuta nuorille ja  sitä kautta "teki" monesta lupauksesta oivallisen pelimiehen.

Sethistä maksettu summa oli vielä pari vuotta sitten hyvinkin kohtuullinen summa, miestä  pidettiin huippulupauksena.
Niin uskomatonta kuin nykyinen lama onkin, samalla hinnalla saisi tänä päivänä parikin Robbie Keanen tasoista maalinsylkijää.
Se mitä en osaa vieläkään ymmärtää, on että uusillekin miehille annettiin heti alussa, ja vielä suosista, usean kymmenen tuhannen punnan viikkopalkat, niinkuin jo miesten siirtosummien kohdalla ei olisi riskeerattu tarpeeksi.
Ridsdalelta karkasi mopo käsistä kun näytti että seuraa ei syrjäytä mikään matkalla euroopan huipulle.
Mutta vähän kritiikkiä myös Dolille, joka haastattelussa mies jaksoi mainita miten meillä ei ole Manun kaltaista leveyttä pelaajamateriaalissa, ja esim. Lazio-matsin alla armoton ylityssaarna miten mahtava ja hieno joukkue Lazio on kun he olivat käyttäneet edelliskesänä x miljoonaa puntaa uusiin pelaajiin, tämä peli osaltaan loi paineita Ridsdalen suuntaan hankkia lisää uusia naamoja.(ja mitenkäs kävi lazion).
Mutta loppukädessä Ridsdalen olisi pitänyt pystyä olemaan tiukkana ja katsoa rauhassa pysytäänkö eurokentillä yms. säännöllisen rahavirran lähteillä ennen kuin tehdään uusia investointeja.
Toisaalta, ei se Arsenalinkaan materiaali maailman laajin ole, silti ovat pärjänneet, ero on siinä että Dolin aikana meillä oli tolkuttoman paljon loukkaantumisia, vielä kun tietäisi miksi.

Dolin aikana meillä oli tolkuttoman paljon loukkaantumisia, vielä kun tietäisi miksi.

Harjoitukset saattoivat perustua vähemmän fyysisiin harjoituksiin esim. tekniikkaan. Kun fyysisiäharjoitteita kauden aikana ei juurikaan ollut, ei kehokaan iskuja kovin kestänyt.. Tietääkseni Englannissa harjoitukset keskitetään tekniikkaan ja fysiikka jää siinä toiseksi... :( Silti pelkällä tekniikalla Valioliigassa ei selviä, koska fyysisyyttäkin tarvitaan kuten Nationwide-liigakin todistaa!

Yhteenveto:
Ennen kauden alkua fyysisyyttä treenataan, mutta kaudenaikana se on pois ohjelmistosta..

Michael Duberry £4.500.000 from Chelsea  ???
Joken muisti on tunnetusti lyhyt, mutta siihen aikaan kun Duberry ostettiin tuo (siis hinta) oli muistaakseni lähellä keskivertopuolustajan keskivertohintaa, tai ainakin kohtuullinen ;)  Inflaatiopeikko on laukannut....

Sethistä veli Bow taisi jo mainita, että hänet nähtiin suurena lupauksena josta käsittääkseni useammatkin seurat tappelivat.

Niin maailma muuttuu eskoseni, kirjoitti aleksis aikanaan....

Joken muisti on tunnetusti lyhyt, mutta siihen aikaan kun Duberry ostettiin tuo (siis hinta) oli muistaakseni lähellä keskivertopuolustajan keskivertohintaa, tai ainakin kohtuullinen

Duberrysta ei voi maksaa kohtuullista hintaa, kaikki yli £0:n on liikaa ...

Back