Leedsiin menossa Stanstedtista??

KUPS

New member
Oon menossa Leedsiin, lento Ryanairilla Tampereelta Stanstedtiin, miten siitä olis paras jatkaa Leedsiin?

On ilmeisesti halvin ratkaisu??

Haluisin miel. kuulla eri reittivaihtoehdot Suomi/Hki/Tre-Leeds

Kiitti jo etukäteen ::)

Nopein tapa on juna, aikatauluja ja hintoja voi katsella täältä www.thetrainline.com.

Halvempi mutta paljon hitaampi vaihtoehto on bussi ja täältä löytyy hintoja ja aikatauluja www.nationalexpress.com.

Jos et ole vielä tilannut lentoja niin pistä harkintaan reitti Tre - Dublin - Leeds. voipi olla nopeampi ja jopa halvempi kuin kumpikaan yllä esitetyistä vaihtoehdoista.

juu.. ja jos nyt sattuu saamaan halvalla lennon Manchesteriin, niin sieltä lähtee lentokentältä juna Leedsiin..

RyanAirin aikataulut Stanstediin ovat aika p:stä. Helsingistä lähtevä vaihtoehto voisi olla Helsinki-Tallinna-Stansted (EstonianAir+easyJet). Aikataulut osuvat niin, että ehtii vielä jatko-bussiin/junaan/lennolle.
http://www.estonian-air.ee/
http://www.easyjet.com/

Lontoossa lentokenttä-keskusta on helpoimmillaan (Stansted/HeathrowExpress) todella kallista huvia, kannattaa tsekata:
http://www.easybus.co.uk

NationalExpressin lisäksi Lontoosta pääsee Leedsiin bussilla MegaBus-halpisfirman kyydissä
http://www.megabus.com/uk/

aaPeen mainitsema Dublinin kautta kierto on tullut kerran itse tehtyä. Säästöistä osa tosin paloi taksiin Leedsin päässä, kun RyanAir liikahti pari tuntia myöhässä. Dubliniin pääsee nykyään Helsingistäkin tällaisella:
http://www.aerlingus.com

Manchesteriin kannattaa tosiaan myös tähdätä, sieltä siirtymä Leedsiin on alle parin tunnin rasti.
Mistä-Mihinkin sitten voi lennellä? Tällaisen joskus löysin:
http://www.whichbudget.com/fi/

Jos kokonaissummaltaan halvin reissu pitää saada aikaan ja yksittäinen ottelu on tähtäimessä, niin jopa Finskin HEL-MAN-HEL -reitti kannattaa tsekata (noin 275Ä), sillä kun selviää yhdellä yöpymisellä.

Moi,
Kannattaa tosiaan tsekata muutkin kuin lentokulut. Ainakin juna Stanstedistä Lontooseen oli tosi kallis. Kerran menin myös Finskillä Manchesteriin ja sitä suosittelen jo nopeudenkin vuoksi. (ja saa lennolla muutaman oluen ilmaisex...)

Paljon hyviä vinkkejä ja linkkejä, folks!

Oma suosikkini on ollut Hki-Manchester Finskillä, säästänyt aikaa ja hermoja yms. + usein ollut vieläpä tarjouksessakin.

Bussi on UK:ssa halpa ja yllättävän luotettava väline, aikataulut pitäneet kutinsa jne. Megabussista yksi kokemus Lontoo-Cardiff-Lontoo pleijarifinaali, hyvin kulki ja halpa. National Expressille samat kehut, hinnat kohdillaan - ja tarjoukset välillä aivan hervottomia, 1 tai 2 puntaa esim. Manchester-Leeds tai Manchester-Birmingham jne. Juna on - kuten täällä jo porukat mainitsivat - sanalla sanoen kallis ja oman kokemukseni pohjilta toisinaan vähän epävarmakin.

Lystiä reissua KuPSille!

Kyllä se junakin voi olla halpa. Tämän hinta vain 10.65£ vaikka pääsee peräti viidellä eri junalla  ;)

Outward journey: Wednesday 12 March 2008 Station Arr Dep Travel by Service Provider
LEEDS         11:05    Train    NXEC  
PETERBOROUGH    12:28    12:43    Train    EAST MIDLANDS TRAINS  
ELY    13:16    13:26    Train    FIRST CAPITAL CONNECT  
CAMBRIDGE STATION    13:44    13:51    Train    ONE RAILWAY  
STANSTED MOUNTFITCHET    14:22    14:32    Train    ONE RAILWAY  
STANSTED AIRPORT    14:40                  

Ja minulla ei ole ollut valittamista junista, vaikka paljon päinvastaista kuuleekin.

megabus.com pääsee halavalla Lontoosta tänne, mut mistään stanstedin kentiltä en tiijä miten pääsee keskustaan Lontoossa.

Come on Leeds ja ticket on Oldham peliin viides rivi KOPissa maalin takana! MOT!

Moi! Uus foorumilainen esittäytyy! Oon jo liian kauan seurannu sivusta, nyt on viimeistään aiheellista liittyä mukaan kun on ensimmäinen Leedsin reissu lähestymässä!  :)

Itte meen Dublinin kautta Leedsiin Raiskilla, hinta ei ainakaan oo liian paha, yht. 130 Ä. Dublinis uus vuos kaverin luona ja siitä sitten Leedsiä kohti ja Northampton matsia kattomaan. Matkakuume on jo kova!

Itsellä on vähän vastaava tilanne, eli lento on stanstedissä yöllä ja vähän turhan myöhään siinä mielessä että lähtisi enää Lontooseen hotellia etsimään.
Seuraavat bussiyhteydetkin Stanstedistä pohjoiseen lähtevät vasta aamusella.
Toisaalta kentällä nukkuminenkaan ei hirveästi houkuta, muutamia kertoja olen sen tehnyt ja seuraava päivä on ollut aika ärsyttävä.

kaverin kanssa vetäistiin stanstediin ja "yövyttiin" siellä, sitten aamun ekalla koneella dublin ja sieltä leedsiin.
hyvin ehdittiin hotellin kautta peliin (KO 3pm.).
itse en nukkunut silmäystäkään pariin vuorokauteen joten "saturday fever" jäi kokematta leedsin päässä mikä harmittaa vieläkin - mutta kun meinas nukahtaa pystyyn jo yhden kaljan jälkeen niin lähdettiin sitten kaverin kanssa nukkuun.
tämä siis vuosia sitten, nykyisiä aikatauluja en ole katsellut.

ja kyllä siellä pelissä ei univelasta ollut tietoakaan - univelat karisi aika nopeesti kun alko ER häämöttää!

myös viime syksyn lontoon reissu tuli vedettyä aika vähillä unilla. watfordiin matkatessa meinas vähän torkahtaa mutta kyllä siinäkin pari about 48h tuli vedettyä ilman unta.

nuorena jaksaa - ja varmaan vanhempanakin kun on kyse futismatkasta!!  :)

helmikuussa tulossa 4 päivän lontoon reissu avopuolison kanssa mutta perhana kun harmittaa, kun ei taida olla yhtään futista ohjelmassa. olisi edes jotain junnumatseja/reservi/aladivari-matseja! tulee muuten aika köyhä reissu...  :-/

Nostellaas vaikka tätä ketjua.

EasyJet aloittaa helmikuussa lennot Helsinki-Manchester välillä neljä kertaa viikossa (ma/ke/pe/su). Hinnat ei ainakaan päätä huimaa esim. pe-su 9.-11.4.2010 74,17Ä.

NationalExpress kuljettaa Manchesterin lentokentältä Leedsiin eestaas reilulla 16 punnalla, ja esim Etap Hotel ihan keskustan kupeessa n.43Ä/yö 1-3 hlöä.

Ei enää saa olla rahasta kiinni, jos jää reissut tekemättä. Kalliimmaksi taitaisi tulla reissu Tervarit-LU uusintamatsiin täältä Helsingin seudulta...

Toihan on hyvä uutinen.

Itse ainakin olin ihan tyytyväinen Easyn palveluihin nyt viikonloppuna. Lähtöpaikan palvelutkin ovat aivan toisella tasolla kuin Ryan airin "ladossa" Pirkkalassa.

No niin. Nyt on minun ensi reissuni Leedsiin lähellä!

Tarkoitus olisi lentää tuolla Easy Jetillä Manchesteriin ja siitä sitten Leedsiin ja otteluksi on nyt valikoitunut Leeds - Oldham 23pv helmikuuta. Kahden yön reissu vain kun ei enempää ole aikaa. Eli jos joku tietää että se peli tullaan perumaan niin saa kertoa nyt! :) Niin ehtii vielä perumaan...

Liput saa varmasti vaivatta kun vielä tiistai peli? Tarkoitus oli päästä johonkin lauantain peliin mutta kai tässäkin saa ihan hyvän ensikosketuksen Leedsiin vaikka tiistai peli onkin?

Siinähän olisi myös lauantaina 20 pv kotipeli eli olisi hyvä sauma katsastaa molemmat pelit, mutta kuten todettua, aikaa ei nyt ole enempää..

:D

Toihan on hieno uutinen tuo EasyJet. Manchesteristä on niin helppo tulla tänne. Alex on ny Suomessa intissä ja huh huh, Finski veloitti Suomen valtiota noin 700 euroa edestakaisesta HEL-MAN-HEL kun poika tuli muutaman päivän lomalle kotiin.

Joo, lipsahti taas, mutta luulenpa, että tuo EasyJet tuo teitä enemmän käymään kattomassa pelejä. Hienoa!

Edit: Siis huh huh, kokeilin EasyJetin hakua, ja siis jos lennot veroineen maksaa edestakas alle £60, ni mähän rupeen käymään Suomessa kaupassa! (Kun edelleenkään täältä ei saa kunnon ruisleipää.)

No niin moi taas vaihteeksi pitkästä aikaa...
Huomasin ilokseni että easyjet alkaa tarjoamaan vaihtoehtoja kohtuuhinnalla ER:lle pääsemiseen, mutta lennot näyttävät lähtevän kovin myöhään stadista.Onko kellään tietoa kulkeeko se bussi mänkesteri - LEEDS läpi yön ja millaisia hankaluuksia se mahdollisesti toisi hotelliin sisäänkirjoittautumiseen?
Vai onko parempi yöpyä jo manchester cityssä..?

Mistähän mä katoin, että viimei coach lähtis 23.15. Ehtisköhän siihen ku koneen pitäis laskeutua 22.45...

Korjaus: National Expressin viimei lähtee 23:05.

Korjaus2: Junalla pääsisi tänne yöllä jos mä osaa oikein tuota Virgin Trainsia lukea. :)

Korjaus3: http://www.virgintrains.co.uk/

Back