Moi kaikille!
Ohessa taustatietoa valioliigakauden muistotilaisuudesta, jota olen järjestämässä Senaatintorille ensi maanantaina.
Olen ollut Leeds-fani vuodesta 1968, jolloin Oulussa Typpi-tehtaiden työntekijöiden lapsille järjestämässä nappulaliigassa sain 7-vuotiaana Leedsin pelipaidan numero 5. Siitä lähtien sydämessäni on ollut vain yksi joukkue. Kuulun Leedsin kannattajakerhon Lontoon branchiin, koska kun käyn Englannissa 3-4 kertaa vuodessa katsomassa otteluita mun on helppo saada Lontoon branchin kautta lippuja myös muiden joukkueiden otteluihin (kertaakaan en ole jäänyt liputta, en edes ns. loppuunmyytyihin otteluihin).
Kun Leeds voitti liigamestaruuden vuonna 1992, vedimme pienkoneen Helsingin taivaalle vetämään plakaattia "Leeds liigamestari 1992". Ilta-Sanomat teki asiasta sivun jutun, jonka osa muistaneekin. Jo vuoden vaihteessa päätimme muiden helsinkiläisten Leeds-fanien kanssa, että jos Leeds tippuu, se on taas plakaatin paikka. Olemme kehittäneet tilaisuuteen uusiakin ideoita. Kun näimme Veikkauksen ilmoituksen "Tippuuko Robinson", päätimme sisällyttää ohjelmaan myös kahvi- ja kakkitarjoilun. Veikkaus suostui aloitteeseemme ja päätti tukea meitä kahvitarjoilun osalta. Muu ohjelma syntyy meidän fanien toimesta. Ja kuten arvata saattaa, pienkone on taas taivaalla.
Kyseessä on siis kunnianosoitus rakkaallemme, Leedsille. Jos tilaisuudessa on sarkasmia jotain kohtaan, se on herra Ridsdale. Palakoon muistokynttilä hänen kuvansa vierellä.
Taatusti tempauksemme on ihan hullu, sopii meille. Harva kai sitä laittaa poikansa nimeksi Lorimer. Tai tyttärensä nimeksi Leedsia. Kuten Joke totesi, We have had some ups and downs. Sam on oikeassa, elämä jatkuu Nationwiden puolella ja Don Revie standilla aion seistä jatkossakin 3-4 kertaa vuodessa.
Yhteenvetona teille kaikille: kyse on tempauksesta, jossa kunnioitetaan Leedsia ja sen kannattajia. Kun nousemme takaisin valioliigaan, uusi tempaus on edessä. Saa nähdä mitä sillä kertaa tapahtuu, pienkone pörrää ainakin taivaalla ...
Tervetuloa kaikki Leeds-kannattajat maanantaina 17.5. klo 11-12 Helsingin senaatintorille. Tumma puku ja kahvitarjoilu.
Leeds Forever!
Hessu