Kevätmatka Leedsiin

upperdecker

New member
Näin uuden vuoden alkajaisiksi ajattelin ilmoittaa aikeistani myös kaikille forumilaisille. Olen nähkääs suunnitellut kaverini (ei jalkapallo- eikä Leeds-fani) kanssa matkaa kuluvan vuoden huhtikuun alussa Englantiin ja Leedsiin. Matkasuunnitelma olisi alustavasti seuraavanlainen: maaliskuun viimeinen päivä lento Ryan Airilla Lontoon Stansteadiin, yöpyminen Lontoossa, huhtikuun 1. päivä siirtyminen leedsiin ja huhtikuun 6. päivä junalla takaisin lontooseen ja lento takaisin suomeen. Leedsissä vietettyjen päivien aikana olisi tarkoitus vierailla ER:llä kahdessa ottelussa: 2. huhti vs. Wolverhampton ja 5. huhti vs. Sheffield United.
Joten jos halukkaita lähtijöitä löytyy niin mukaan vain...

Itsellä oli syksyllä mielessä nuo samat kaksi peliä kun sattuvat olemaan noin lähekkäin toisiaan, mutta nyt on muitakin matkasuunnitelmia ja toisaalta ei ole varmaa mikä on työtilanne tuona ajankohtana..
Pannaan kuitenkin tarjous muistiin.

Jos et mitään viiden tähden hotellia etsi yöpaikaksi, niin Peter Lorimerin pub majoittaa edullisesti. (Tosin en oo ollu juttusilla aikoihin, viimeks kun John Charles kuoli), mutten oo kuullut mitään muutakaan, eli se on kävelymatkan päässä stadionilta, ei tosiaan mikää loistohotelli, mut onhan se legendaarista tavata Lorimer (mun mielestä) 8)

Jos et mitään viiden tähden hotellia etsi yöpaikaksi, niin Peter Lorimerin pub majoittaa edullisesti.

Tietenkin pienellä varauksella, ettei paikan päälle saapuessa olekaan vapaata huonetta. Voi joutua viettämään yönsä vaikka asuntovaunusa  ;)

Olen lähdössä Leedsiin myös 2.4. Lento Oulu-Manchester aamulla ja todennäköisesti palaan 4. tai 5. päivä takaisin.
Vaimo lähtee mukaan...hmm...
Täytyy yrittää saada yösija tuolta Lorimerin pubista.

2. on Wolves ja 5. Sheffu, eiks samalla reissulla kannattais jäädä tohon toiseenkin peliin, ja sitten vasta kotosuomeen?

Lorimenrin paikka... hmmm... ei se oo oikein naisille, siis ladyille sopiva, mä olen semmoi koheltaja ja mulle oli vaan tärkeintä että tapaan "my hero" ja on paikka missä nukkua, mutta en mä oikein usko että suomalaiseen ja normaaliin ulkomaiseen turistitasoon tottuneelle tuo on hyvä.

Kyl toi kaveriporukassa menee, mut en mä sinne vaimoa veis, paitsi jos vaimo kans on futusfanaatikko... kyl se sitten...

Kyllä olis kiva katsoa SheffU matsi myös, mutta hieman vaikea saada töistä vapaata.
Käyn kyllä katsomassa sunnuntaina Leedsin junnujen pelin ja ehkä lauantaina klo 11 u18 matsin jos vain ehdimme paikalle...voipi olla että emme ehdi.
Mihin katsomonosaan kannattaa ostaa liput?
jos pitää antaa hotelliluokittelun mukaan tähtiä Lorimerin paikalle niin onko se nolla tähteä vai puoli tähteä vai 1- tähteä?...meinaan että sillä ei ole suurta väliä...meille on pääasia että suihku toimii edes jotenkin ja on jonkunlainen sänky. Olisi uskomattoman hieno juttu päästä tuonne yöksi.

mikäs peli siellä on sunnuntaina?
eipä taida valitettavasti ehtiä tohon lauantaiaamun matsiin...

itsellä on liput north-standista. luulisin että kunnon kannattajan pitää mennä sinne missä meteli on! ;D

sunnuntaina on junnupelejä thorp archilla, en tiiä pääseekö ja ehtiikö , pitää sitte miettiä

voishan se olla hyvä idea lähteä raittiiseen kevätilmaan 8) katsomaan geimejä niin lähtisi samalla kankkunen pois!  ;D  :-X

dodii... matka on siis varattu ja vielä pitäs löytää hotelli. Onko hyviä ehdotuksia vaimon kanssa matkaavalle...Golden Lion ja Jury's Inn näyttäisi olevan lähellä ER:a ja muutenkin bueno...siis ohuelle lompsalle sopiva vaihtoehto. Ehdotuksia?

dodii... matka on siis varattu ja vielä pitäs löytää hotelli. Onko hyviä ehdotuksia vaimon kanssa matkaavalle...Golden Lion ja Jury's Inn näyttäisi olevan lähellä ER:a ja muutenkin bueno...siis ohuelle lompsalle sopiva vaihtoehto. Ehdotuksia?

Hotel Ibis Leeds (www.laterooms.com)

Uusi ja siisti, kävelymatka rautatieasemalta ja kohtuuhintainen.

B&B paikkoja? Dewsbury Roadilla? Kokeiles tota: Tommy Wass, ota huom. ei o kokemusta, mut on kävelymatka stadionille, ja busseja menee keskustaan aivan jatkuvasti. +44 113 2700709 (Se on pub missä voi olla majoitus kans), sijaitsee Dewsbury Rd ja Old Lane risteyksessä, Broadway +44 113 2774434 on vähän matkaa kaupungin suuntaan Dewsbury Roadilla.

Soititko Lorimereille? Ehkä mä varoitan liikaa, mutta yleensä suomalaiset on tottunu korkeaan tasoon eikä oo kiva jos vaimon reissu menee pieleen ton takia! Mä varmaan msg sulle Lorimerin numeron jo aiemmin? The Commercial on nimi.

Muuten tää Leeds on mahtava shoppailu paikka  :D Harvey Nicholls, jos ei oo rahasta kiinni ja vastaavasti jos tietää mihin menee, ni äly halvalla saa muotia ja vaikka mitä. White Rose Centre on Tommy Wassin vieressä (käytännössä). WRC on yks noista isoista kauppakeskuksista.

Joks oot liput ostanu? Siis peliin?

http://www.streetmap.co.uk/newmap.srf?x=428250&y=430750&z=1&sv=428250,430750&st=4&ar=N&mapp=newmap.srf&searchp=newsearch.srf

Tuossa kartassa näkyy reitti esim Tommy Wassista, ku aloitat ihan ruudun oikea alakulma, Old Lane, siitä suuntaan ylös kuvaa... pieni pätkä Town Streetia, siitä siis vasemmalle, sitte heti alas oikealle Wesley Street, ja siinä vaiheessa menee kylmät väreet kun stadionin rakennelmat alkaa näkyä... (Hehe, jos mä ajan tota kautta niin aina vaan käy näin... )  ;D

Tuossa on tipahdellut useitakin majapaikkoja, mutta laitan
tähän vielä oman suosikkini. Paikasta on muovautunut vuosien
varrella vakiomesta, niin kavereiden kuin vaimonkin seurassa.
Sijaitsee Beestonissa 15 min. pääkallopaikalta, hyvät bussi-
yhteydet kylälle. Erittäin ystävällinen isäntä ja loistava
aamiainen :)

Crescent Hotel
274 Dewsbury Road
Beeston
Leeds
LS11 6JT

tel +44 (0) 113 270 1819
fax +44 (0) 113 270 1819

Rooms: 3 Single, 1 Double, 3 Twin, 2 en-suite Single,
1 en-suite Double
Prices: (per person per night)  Single ensuite £25,
Single £20-£22, Double ensuite £45, Double £38,
Twin £38-£40 Bed and Breakfast.

Description

Small family run hotel. Short bus ride from City Centre.
Convenient M1/M62. Close to Elland Road, Royal Armouries,
White Rose Centre.

Itse suunnistan myös maisemiin aprillipäivänä, majoitun tosin
tällä kertaa Manchesteriin(!), josta sukkuloidaan peleihin:

1.4. Doncaster v Colchester
2.4. Leeds v Wolverhampton U-18 &
    Leeds v Wolverhampton      
3.4. West Brom v Everton
4.4. Ashton Utd v Alfreton Town (Conference Northern Premier)
5.4. Leeds v Sheffield Utd
6.4. Liverpool reserves v Leeds reserves (Wrexham)
7.4. Newcastle v Sporting Lisbon
8.4. Tranmere v Stockport
9.4. Watford v Leeds
10.4.Bradford v Hull

1.4. Doncaster v Colchester
2.4. Leeds v Wolverhampton U-18 &
    Leeds v Wolverhampton      
3.4. West Brom v Everton
4.4. Ashton Utd v Alfreton Town (Conference Northern Premier)
5.4. Leeds v Sheffield Utd
6.4. Liverpool reserves v Leeds reserves (Wrexham)
7.4. Newcastle v Sporting Lisbon
8.4. Tranmere v Stockport
9.4. Watford v Leeds
10.4.Bradford v Hull

No kyllä olet komean ohjelman saanut laadittua. Siinä sitä riittää live-jalkapalloa vähäksi aikaa  :)

Reissu on tehty! Mielellämme olisimme viettäneet vielä muutamia päiviä Leedsissä, mutta nyt siihen ei ollut mahdollisuutta, ikävä kyllä.
Olimme hämmästyneitä ja "otettuja" ihmisten ystävällisyydestä ja avoimuudesta. Kaikkiaan matka ylitti suurimmatkin odotukseni moninkertaisesti, joten vaikea edes kuvailla tuntemuksia.
Olen itse juniorivalmennustyössä mukana ja sain vierailla Thorp Archissa kahteen kertaan ja tavata muutamia organisaatioon kuuluvia ihmisiä. Tunnelma oli silloin ja on vieläkin jotain sanoinkuvaamatonta.
Tunnelma Wolves pelissä oli hieno, ainakin ensikertalaiselle todella vaikuttava kokemus...vaimolleni myös :D

Tämä matka ei tule jäämään ainoaksi, se on varma.
Syksyllä uudestaan! ;D

Back