jalkapallo on vaarallista :-)

Raimo

Member
Ei kannata yrittää potkaista samaa palloa yhtä aikaa kahdesta suunnasta, tai jälki voi olla vieläkin pahempaa. Tällä kertaa selvisin pelkällä lumpion paikaltaanmenolla tai ainakin siltä vaikuttaa. onneksi. Ajatus hajonneista polven siteistä ei kuulosta kovinkaan houkuttelevalta.
Lääkäri korjasi vian noin 5 sekunnissa, nyt saattaa vaan pallon potkiminen jäädä kuitenkin pariksi viikoksi :)
666.jpg

555.jpg

777.jpg


Ja ohjeena oli, että mikäli tämä toistuu, niin vikaa saa yrittää korjata myös itse.. Toivottavasti ei kuitenkaan.
Huomenna pitää käväistä vielä röntgenissä varmistamassa, että polvi on taatusti kunnossa.
 
Oh-hoh ! Taitaa olla nyt pakko heittää hyvästit ammattilaisjalkapalloilijan uralle. Tuskin pääsisit enää lääkärintarkastuksesta läpi - paitsi ehkä Spursissa... ;)

Harvemmin muistan itse nähneeni jalkapallossa vastaavia vammoja. Ruotsin EM-kisoissa taisi tosin eräältä tanskalaiselta pelurilta - jonka nimeä en nyt muista - lähteä lumpio myöskin paikaltaan.

Omalle kohdalle ei onneksi ole sattunut. Ainoastaan niitä normaaleja auenneita silmäkulmia, pyörähtäneitä nilkkoja ja venähtäneitä polven siteitä.

Osanottoni joka tapauksessa.
 
Huhhuh, kyllä on tuskallisen näköinen, mutta tekevälle sattuu. Itse olen, Luojalle ISO kiitos, säästynyt lähes täysin erilaisilta vammautumisilta. Vaikka läheltä onkin pitänyt, muistan kun pari talvea sitten oltiin kavereiden kanssa lätkimässä jääpalloa, niin vieressäni ollut sai laakin suoraan suunsa seudulle, tuli muuten sen verran julmaa jälkeä, etten sen jälkeen ole kyseistä peliä pahemmin pelannut.

Mitä vielä tulee tuohon polvihommaan, niin miettikäähän miltä Alf Ingestä mahtoi tuntua kun psykopaatti keane runnoi hänet, helvetti, sen sian pitäisi saada ainakin kymmenen ottelun pelikielto ja kovemmat sakot, nyt se on 5 peliä ja viikkorahat  :mad:. Minkähänlaiset rangaistukset Smith tai Bowyer saisivat vastaavasta tilanteesta..?
 
ajjai.. 1,5 vuotta sujui ilman mitään ongelmia, mutta tänään liukastuin kyykkää pelatessa ja lumpio muljahti paikaltaan  :(
Liekköhän tällä asialla jotain tekemistä sen kanssa, että sulkapallon ja tenniksen pelaaminen (käytännössä kaikki urheilu) vähentyi melkein nollaan syksyllä opiskelujen alettua. Pitänee hommata polvituki ja ryhtyä harrastelemaan uudelleen, kuuleman mukaan jalan lihaksilla pystyy melko paljon kompensoimaan löysää lumpiota.
 
Back
Top